Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Tillbaka igen!

Av Kenneth Andersson - 26 december 2010 12:10

Då var man tillbaka efter JULEN....


Ångerst, panik och dåliga klappar till barnen tror man varje år, men det blev lyckat i alla fall.


Nu ska det snackas sport. Både ris och ros igen.....


Vi börjar med annandagssporten, Bandy.

Den har ju tradition att spelas på den här dagen. Inget undantag i år. Ska i så falla vara vädrets makter som ställer till en del men ser ut att det blir fest på många håll i Sverige. Ta på er rikligt med kläder och ut och heja på ert LAG.


Det spelas inte bara bandy, även hockeyn har full omgång idag.

Nu ska det spelas match utomhus igen. Jag vet inte vad jag tycker om det. Hockey ska spelas under tak. Självklart när det är speciellt ska man ha ett sådant jippo men bara för att vet jag inte vad man ska säga om. Färjestad mot Frölunda i kväll. På uterink vid deras härliga hockeytempel, Löfbergs Lila arena. Jag är lite skeptiskt. Men som sagt det blir säkert en trevlig tillställning.


Nu har svenska folket fått rösta IGEN. Folkets Favorit. Det blev inte helt oväntat Erik Hamrén och MR "Ibra" som fick de flesta röster. Ganska uttjatat kan jag tycka. Det finns så många andra duktiga idrottsmän och kvinnor i Sverige som kunde fått fler röster.

*Handbollslandslaget för damer, sliver i EM.

*Linus Hallenius, årets mål. Fick även mängder med röster av FIFA för de målet.

*Helena Ekholm (fd Jonsson), Skidskytte.

*Emma Green, Höjdhopp.

och många fler......Skärpning på er som röstat.


Jag vill bara avrunda denna dag med att njut av sporten i TV-rutan, radion eller webben så syns vi snart igen.


//Kenneth

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kenneth Andersson - 23 augusti 2011 10:38

Nu var det ett tag sedan jag bloggade här.. Gör ett inlägg.   Sommaren är snart förbi...Till alla er som vill veta: Så förra året började de snöa i mitten av oktober. Bara två månader kvar. Hoppas det inte bli det i år...Men vädret rår vi a...

Av Kenneth Andersson - 11 augusti 2011 09:06

Jo det är just det. Sista dagen på Norrtälje Tidning.   Vad kul jag haft i sommar. Och jag har fått stora erfarenheter när det gäller sportvärlden. Men saga har ändå ett slut. Och det är idag. Om två veckor så börjar skolan. Sista året där ...

Av Kenneth Andersson - 4 augusti 2011 14:37

Då sitter man på jobbet och kollar mejl och dylikt. Har även ringt ett samtal om en handbollstjej i Rimbo HK som ska byta klubb. Dock inget nytt alls. Hänvisade mig att återkomma nästa vecka.   Då har man en vecka kvar.. Lite tråkigt eftersom...

Av Kenneth Andersson - 1 augusti 2011 10:00


Nu har jag bara två veckor kvar på mitt vikariat på Norrtelje Tidning. Jag har fått en massa erfaenhet och rutin på dessa månader jag varit här. Allt tack vara mina underbara kollegor på redaktionen. Tack sak ni ha...   Nu är det bara en måna...

Av Kenneth Andersson - 20 juli 2011 23:57

Jo det kan man säga... Har varit på bågskytteklubben som är ny i Norrtälje. Fivk också testat det. Något som var ganska kul. Träffade tavlan... inte mitt i prick men i alla fall.   Sen har jag redigerat hela sporten. Hoppas Pove är nöjd med r...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards